Ny ledamot i Svenska Akademin

Den tomma platsen i Svenska Akademin har tillsatts och valet föll på Tomas Riad. Jag vet faktiskt inte mer om honom än vad som står i Akademins press release; han är fil.dr. i nordiska språk och har varit verksam vid ett antal olika universitet runt om i världen. Jag är lite besviken dock. Missförstå mig rätt, han är säkerligen lämpad för uppgiften, det hyser jag inga tvivel om, men jag hade hoppas på, som jag tidigare bloggat om, på Karin Johannisson, som jag sedan tidigare gillar skarpt.

 

Menmen, det blir säkert bra det här, får man väl hoppas. Tror jag skall ta och googla Riad och se vad annat matnyttigt som finns om honom på webben.


Kommentarer
Postat av: Bokomaten

ja, Karin JOhannisson, vad bra det hade varit! Men den här Riad är säkert lämpad också. Har ingen aning om vem det är. Visste inte ens att stolen nu var tillsatt. tack för den upplysningen!=)

2011-10-04 @ 09:57:57
URL: http://bokomaten.blogspot.com
Postat av: Hanneles bokparadis på Hisingen

han har ju "bara" skrivit i universitetsvärlden...

2011-10-04 @ 12:35:12
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0