En plats ledig i Svenska Akademin

I och med Birgitta Trotzigs tragiska bortgång så blir det en plats ledig i Svenska Akademin. Jag reflekterade faktiskt inte så mycket över det, inte förens Björn Wiman på DN påminde mig. Han reflekterar vettigt kring valet till Svenska Akademin och pekar ut flertalet, i hans ögon, lämpliga kandidater. Personligen gillar jag hans förslag om Karin Johannisson, jag minns att jag läste och gillade böcker av henne speciellt när jag pluggade historia.

 

Vem skulle du vilja tog över den lediga platsen i Svenska Akademin?


Kommentarer
Postat av: Anna (Bokstävlarna)

Jag håller med om Johannisson! Hon är väldigt smart och vettig, och jag är också väldigt förtjust i hennes böcker.

2011-05-17 @ 18:23:57
URL: http://bokstavlarna.wordpress.com
Postat av: Bokomaten

Ännu en som gillar Johannisson som förslag, fast eftersom Englund sitter så lär det inte bli en historiker till. Jag tyckte också mycket om hennes böcker närj ag pluggade historia minns jag, några av de bästa kurslittböckerna.=)

2011-05-18 @ 12:48:59
URL: http://bokomaten.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Anna: Ja, jag gillar hennes bocker och hon ger ett vladigt bra intryck!



Bokomaten: Du har nog tyvarr ratt, tva historiker kanske blir en for mycket... Men bra ar hon, jag haller med!

2011-05-18 @ 15:17:56
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0