Copy-Cat!

 

Senast i söndags köpte jag en ny bok och i går slog jag till igen, nästa som om jag håller på att gå in i ett köprus! :-) Jag införskaffade "The Poisonwood Bible" av Barbara Kingsolver som jag har gått och kikat på tidigare. Tänkte läsa den Enbokcirkelförallas läsutmaning "Med Afrika i Fokus" som håller på fram till Bokmässan men jag är inte säker på att jag kommer att hinna klart med den tills dess, det är rätt mycket att göra just nu på jobbet, och jag har inte blivit klar med min nya Terry Pratchett... Men, det är ju Eid-al-Fitr i helgen och vi tänkte åka till Bagamoyo och slappa lite, så då kanske det finns tid. Vore kul att hinna få med den.

 

Så såg jag ett mysigt koncept hos Anna/Bokstävlarna, Böcker & Tjocka katter, och bok- och kattälskare som jag är gick jag hem och uppmanade katten Katti att posa lite. Det gick sådär.

 

 

 

Men hon frångick i alla fall sitt vanliga koncept att riva sönder boken, så det var ju i alla fall trevligt. Men jag tror att hon var lite sjuk den kvällen, ont i magen, så det kanske var därför....

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisa H

Åh vilken fin katt! Helt underbar! Påminner lite om min ex-sambos ena kisse.. med fläckarna och den superdunmjuka vita magen. får kattgosabstinens här

2010-09-08 @ 20:49:25
URL: http://ihyllan.blogspot.com
Postat av: Marie

Den boken har jag också i hyllan.

Nu har jag nästan bestämt mig för att läsa Kate Morton's the Forgotten Garden i Ord och inga visors tegelstensutmaning.

2010-09-09 @ 07:51:10
URL: http://enochannanbok.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Hihi, jag tycker du lyckats bra med att få katten att posera förutom att den tappar huvudet på första bilden. Katter försvinner ju bara när man försöker fota dem... Kolla mitt inlägg valdebatt från 3 sept.

2010-09-09 @ 13:11:34
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Lotta - hyllan

Är den bra, Kingsolver? Jag har läst något om den någonstans men jag minns inte vad...

2010-09-09 @ 14:05:06
URL: http://ihyllan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0