Jag är med i läsutmaningen – Med Afrika i Fokus

Jag upptackte Enbokcirkelförallas lasutmaning Med Afrika i Fokus (du kan lasa om den har!) och tanker sjalvklart ga med! Jag har ju redan last In the country for men av Hisham Matar som utspelar sig i Libyen (okej, jag kategoriserade den som Arabisk litteratur efter en lang diskussion med nagra kollegor, men den utspelar sig ju i ett afrikansk land) och som jag tidigare visat i mitt inlagg om A Novel Idea (las har!), en av de basta bokhandlarna har i Dar es Salaam,  och som ni kan se pa bilderna, sa har jag av naturliga skal valdigt stor tillgang bocker om Afrika och av Afrikanska forfattare!

 

 

Av de bockerna som ses pa bilden sa ar jag sarskilt sugen pa The Poisonwood Bible av Barbara Kingsolver och Baking cakes in Kigali av Gaile Parkin, laste pa baksidan och blev helt fast pa en gang! Eftersom vi aker till Sverige pa semester i nasta vecka, sa far de vanta tills jag kommer tillbaka i juni, aven om jag egentligen skulle vilja ha dem nu pa en gang....

 

Nar vi anda pratar om Afrikansk litteratur sa maste jag tipsa om Den Hemliga Trädgården och deras valdigt ambitiosa Afrikaprojekt som de har intefor Bokmassan i Göteborg. Det later verklgien otroligt spannande och jag onskar verkligen att jag skulle ha mojligthet att vara dar i ar, men enda sattet jag skulle kunna vara det pa ar om jag skulle fa sparken och aka hem till Sverige, och sa vill jag inte ha det! Jag har tidigare skrivit om dem och du kan lasa om det har!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0