Boktipset: Med Vänner som Inspirationskälla!

Ibland sa traffar man manniskor och det bara sager "klick" med, som man alltid kommer bra overens med, aven om man kanske inte traffas sa ofta som man garna skulle vilja. Inte for att man inte vill, som sagt, utan for att livet kommer emellan. Jag har en van som jag larde kanna i Uppsala 2001 och sedan dess har vi bada gjort sa manga olika spannande saker, mest hon egentligen, jag borjade val gora spannande saker lite senare i livet. ;-)

 

Hon har bland annat jobbat i bland annat Kongo och Rwanda, rest i Asien och volontararbetat i Sydamerika. Och nu nar hon antligen har flyttat hem till Sverige sa jobbar jag har i Tanzania. Menmen, tack gode gud for internet!

 

Med all erfarenhet som vi har skaffat oss genom aren, sa brukar det alltid dyka upp en massa intressanta saker, for trots att vi ar ratt lika, sa ar vi anda valdigt olika (men sa ar det val i alla relationer, mer eller mindre?). Och, nagot som alltid ar roligt att fa erfarenhet av ar att hon alltid har en massa bra boktips - hon, precis som jag, laser en massa och alskar allt som har med lasninga att gora, aven om vi laser ratt sa olika bocker, vilket ar det basta egentligen - ogonen oppnas for nya forfattare och man lar sig att tanka utanfor sina egna ramar och utmana sig sjalv som lasare! For arligt talat, jag ahr valdigt latt for att fastna i en viss genre, med vissa forfattare och sadana cirklar ar det svart att ta sig ur, om man inte far lite hjalp pa traven, vilket jag alltid brukar fa av Olivia!

 

Sa, vi hade aterigen en diskussion om bocker och nu har hon satt ihop en oerhort intressant tipslista, med en massa bocker som jag tyvarr maste erkanna att jag till storsta delen inte kanner till (nu maste jag fukusera lite pa att komma utanfor mina lasramar igen!) som du kan lasa pa hennes blogg Everything out of the ordinary. I princip alla bockerna handlar om Afrika pa olika satt och skulle passa perfekt i Enbokcirkelforallas Lasutmaning med Afrika i fokus som jag gick med i i forra veckan! Tror jag skall tipsa Olivia om att ga med dar, for det ar ju alltid kul att hitta nya tips och diskutera bockerna med andra!

 

Sa, alla som ar intresserade av Afrikarelaterad litteratur, kolla in Everything out of the ordinary!!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0