Skapa sexuell spänning...?

Den absolut viktigaste delen av en bra skriven bok är stämningen. Mystisk, ångestladdad, hotfull, nervkittlande eller sexuell spelar ingen roll - den måste till och den ska helst vara så bra att tårna krullar sig lite när man läser. För läsaren är den allt - men även för författaren, som har en kniviga uppgiften att skapa den.
 
När man läser Romance är det viktigaste den sexuella laddningen, USTen (Unresolved Sexual Tension). Spänningen mellan de två huvudpersonerna, det som gör att man som läsare nstan kan ta på den, bara bryr sig om vad som händer med just den laddningen, hur den manifesteras, analyseras och sedemera utlevs. Att skriva det är fantastiskt svårt och det är sällan jag lyckas i mina egna små skrivprojekt - men det är intressant att reflektera över svårigheten. Och Christina Schiller, debuterande Romanceförfattare, gör det väldigt bra på Debuntanbloggen - läs hennes inlägg UST - Unresolved Sexual Tension och fundera på hur du själv tänker kring fenomenet.
 
 

Kommentarer
Postat av: Bokstund

Kan tänka mig att det är väldigt svårt att få till "rätt" och bra sexuell spänning. Det ska ju klicka för så många, liksom. Har aldrig direkt försökt mig på det men blev lite sugen på att testa nu 😊

2017-05-14 @ 21:34:04
URL: http://bokstund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0