Herregud, Bokmässan!

Som vanligt överfalls jag av känslan att alla andra har peppat, förberett och läst in sig sedan i typ mars. Eller i alla fall i juni. Det har inte jag, det har jag nästan aldrig. Tiden går helt enkelt för fort för mig.
 
Varje år tänker jag att jag ska läsa in mig på årets ämne, att jag ska chatta som attans på Bokmässans Community och ha planerat in vartenda seminarium som jag vill besöka. Det har jag inte. Ergo, missförstå mig rätt - det finns en hel del planer, absolut. Men inte det där minutiösa grottandet. För jag har lärt mig att det väldigt sällan blir som man har tänkt sig, därför är det bättre att ha lite vidare planer så att det finns utrymme för det. Att glida runt lite. Dofta,känna, trycka och klämma. Bara vara.
 
I år är jag på Mässan fredag-söndag, och det ska bli alldeles, alldeles underbart. Det ska avnjutas i lagom, halvspontan anda. Kanske ses vi i vimmlet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0