Bokmässanostalgi: Nan Inger

I mitt nosande runt på Bokmässan (för mer rapporter om livet på Bokmässan, se livebloggen) hittade jag en rad olika saker som väckte nostalgiska tankar. Mitt i allt detta fanns älskade Nan Inger (har även publicerats som Nan Inger Östman). för er som inte känner till Nan Inger så skrev hon hon mycket, för mig främst hästböcker för ungdomar. Det som var både lockande och skrämmande med Nan Inger var att hon skrev om det smutsiga, skitiga i hästvärlden. Rädslan, besvikelsen, ilskan, avundsjukan och den spirande lyckan när något ändå går halvbra. allt det fick plats in hennes författarskap och jag önskar verkligen att någon kunde publicera hennes böcker igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanneles bokparadis

Mysigt :)

Svar: Ja, väldigt bra hästlitteratur!
Emma

2013-09-28 @ 08:32:21
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/
Postat av: Emma

Nan Ingers böcker var jättebra minns jag. Jag tror att det var just det där realistiska som gjorde dem bra.

Svar: Ja, visst var det? Här var det ingen som vann en ponny och sedan lärde sig rida och blev fenomenal på nolltid, nej, här var det blod, svett, tårar och mobbning på hög nivå, men ändå glimtar av ren, skär lycka. Underbart!
Emma

2013-11-20 @ 13:24:26
URL: http://emmapafo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0