Om kärleken, åh, den kärleken....

Jag har recenserat "Inte helt hundra" av Caroline Hainer, en roman om kärleken i ett modernt samhälle - i verkligheten. Jag, som läser mycket chicklitt och romance, och uppskattar det just för att de representerar något annat, tyckte om den. Ärligheten om ångest, rädslor och oro står nämligen också högt upp på mina listor. 
 
Mitt enda grubbleri var om det var en självbiografi - om man heter Caroline, bor i Stockholm, är frilansjournalist som skriver om film, och skriver en bok om en trygghetsknarkande och kärlekstörstande ung kvinna som också heter Caroline, bor i Stockholm och är frilansjournalist som skriver om film, så betyder det inte nödvändigtvis att det är det. Så det var en av slutsatserna som jag drog. Att det inte var det. Förutom det där med att heta Caroline. Och bo i Stockholm. Och vara frilansjournalist som skriver om film. 
 
Ni hittar den på Litteraturmagazinet  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0