Läslördag

Förr om åren, det vill säga innan jag började jobba, så vaknade jag i princip aldrig tidigt på helgerna (och med tidigt menar jag före nio) utan sov alltid ut så mycket jag kunde - bara för att jag kunde. 
 
När jag under åren i Afrika jobbade sex dagar i veckan så försvann den vanan illa kvickt och för det mesta vaknade jag vid halv åtta på söndagarna, med tanken att 'jag fick ju i alla fall sova längre än vanligt'.
 
Nu är jag tillbaka på det spåret igen, slog upp ögonen vid åtta och förstod inte hur det kunde komma sig att klockan bara var åtta, det kändes ju som om det var tio. Minst.
 
Jag tror att det kallas 'nya sunda vanor'. Det kan även kallas 'utökad lästid'. Eller varför inte 'prioriteringstid'. Det låter ju bättre, eller hur?
 
Just nu tror jag att jag ska sätta mig i soffan och prioritera "Interview with the vampire" av Anne Rice tills resten av hushållet vaknar.
 
 

Kommentarer
Postat av: CIcci

Låter härligt med extra lästid! :-) Själv ska jag oxå krypa ner i sängen igen och läsa lite. Ska unna mig en timme eller två nu på förmiddagen till lite extra lästid. ( Idag är det trist och grått här på västkusten så det är med gott samvete jag kryper ner i sängen igen :-)

Svar: Jaa, visst är det! Men man får passa sig så att det inte försvinner fort som attans till andra saker...! :-)
Emma

2013-02-16 @ 09:21:57
URL: http://ciccisbokblogg.blogspot.se/
Postat av: Louise

Finns knappt något bättre än att vakna tidigt och sen ligga kvar och läsa! Tyvärr brukar jag vara alldeles för hungrig och inte kunna hålla mig från att gå upp och göra frukost, och då är det tyvärr kört att gå och lägga sig igen... Soffan fungerar dock utmärkt att läsa i!

Svar: Ja, upp och äta måste jag med, annars går det inte! ...och soffan är ett fantastiskt substitut! :-)
Emma

2013-02-16 @ 09:47:44
URL: http://louixenpixeln.wordpress.com
Postat av: Linnea

Önskar att jag också var lite mer morgonpigg! Jag är sällan uppe innan 10 på helgerna.. :o

Svar: Det är jätteskönt! Men varje eftermiddag på kvällarna vill jag helst ta en tupplur! :-)
Emma

2013-02-17 @ 15:53:53
URL: http://www.bokblomma.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0