Förväntningarna gick precis genom taket...

Sofi Oksanen tog mig med storm när jag först läste "Stalins kossor" och när jag satt tänderna i "Utresning" så visste min glädje inga gränser. Kombinationen av smuts, den svaga mänskliga naturen och desperationen kring att aldrig trampa någon på tårna, tillsammans med ett helt fantastiskt språk, gjorde mig helt såld. Och lite knäsvag.
 
Så, intervjun med Sofi Oksanen i Svenska Dagbladet gjorde mig både glad och nyfiken på henne skommande bok. Och jsut det. Förväntningarna gick precis genom taket. Fast jag tror att Sofi Oksanen är en tillräckligt stor författare för att fylla de förväntningarna. Om inte hon kan det så kan jag inte komma på en enda annan författare som skulle kunna.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Sofi Oksanen är en av mina favoriter. Jag har läst både Stalins kossor och Utrensning och har senaste boken i hyllan.

Svar: Samma här, jag har bara "Baby Jane" kvar som oläst, förutom den nya då! Ser fram emot dem!
Emma

2013-04-22 @ 09:20:24
URL: http://emmapafo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0