Vart tar tiden vägen...?

Dagarna bara rullar fram! När jag kom hem från Bokmässan så bara sprutade det energi ur mig, jag visste knappt vart jag skulle göra av allt. Efter att ha träffat en rad intressanta människor, minglat, intervjuat, lyssnat, diskuterat och läst i dagarna fyra så var jag i mitt esse till största delen.

 

Och det är jag fortfarande. Fast först var jag lite trött. Sedan tog jag tag i sådant som blivit liggande under tiden jag peppat inför Bokmässan/besökt den samma. Sådant som också bör hinnas med i vardagen (förutom att jobba såklart, men det är ju alltid självskrivet), ni vet. Det där som man ibland missar för att man är så totalt fast med en bok att man faktiskt glömmer av (hey, en tillräckligt bra bok kan få mig att ligga inomhus på solsemestern...). Men som ändå gör livet så oerhört mycket roligare och lättare att leva i.

 

 Så som att plocka svamp (två gånger till och med, tänka sig), laga en massa god mat, städa växthuset, rasta katten, njuta av solskenet, plocka slånbär (det blir sloegin i år, dock vete fasiken om den blir klar till jul), rensa och äta svamp, umgås med nära och kära, gå på bio, kela katten, titta på Naruto Shippuuden där jag ligger sorgligt efter (just det, grattis Uzimaki Naruto, din födelsedag i dag!), promenera, titta på de gulnande löven (ja, det är första hösten på fem år, det är oerhört fascinerande måste jag tillägga) och dylika saker.

 

Och så läsa lite, självklart är aldrig den sysslan vilandes. För tillfället har jag ett flertal böcker på gång, bland annat ”Amatka” av Karin Tidbeck och ”Alltid du” av Pernilla Alm, samt flera smarriga kokböcker (mer om det vid senare tillfälle). Och en rejäl lista med intressanta böcker som väntar! Vad sägs om Monika Häägg, Kim Kimselius, Patrik Stigsson (debutant), Torsten Möller (också debutant) och Simone de Beauvoir? Samt minst ett femtiotal till som jag skulle behöva just en rejäl solsemester för att ha tid att plöja igenom.

 

”Och, vad vill hon ha sagt med det?” Tänker kanske läsaren nu? Ingenting särskilt, svarar jag, bara att jag vet att jag har varit borta men att jag nu ör tillbaka, inget mer med det. Häpp!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0