Och regnet bara sipprar ner...

Det regnar som vanligt en svensk höstdag. Inte som i Dar es Salaam där det vräkte ner värre än i en medelstark dusch under regnperioden och man med jämna mellanrum fick parkera bilen för alla översvämningar, men ändock en konstant strilande av regn.
 
Ganska underbart i sig, måste dock jag tillstå. Helt plötsligt har världen blivit grå, full av långsamt skiftande löv. Yllesjalen hänger ständigt om mina axlar, oberoende av var jag har på mig och jag tror jag snittar på en 6-8 koppar te om dagen öfr att hålla mig varm. Så oerhört uppfriskande ändå.
 
De fyra årstiderna är det som gör den svenska naturen till just vad den är och trots att det regnar och är grått ute så är förändringen något oerhört fint. Det känns som "hemma" i hela kroppen.
 
I kväll tänker jag koka ytterligare en kopp te och krypa ner med en bok,antingen i soffan eller direkt ner i sängen. Yllesjalen följer självklart med. Vilken bok som jag ska börja med är jag dock inte säker på, just nu finns det högvis med instressanta som pockar på min uppmärksamhet. Frågan är hur jag ska kunna bestämma mig.
 
Vad läser du just nu? Har du kunnat bestämma dig?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Te är underbart! Jag älskar alla kryddiga téer som passar så bra till hösten. Just nu läser jag Matched av Ally Condie och det blev den eftersom jag nyss beställde den och några andra böcker från CDON :-) Sedan har den ju häftig framsida också.

Svar: Ja, jag dricker te like there's no tomorrow! :-)
Och den måste jag kolla närmare på!
Emma

2012-10-15 @ 16:31:42
Postat av: Elisabeth

Vet inte varför min adress inte syntes men här är den iaf. Det var jag som kommenterade ovan/Elisabeth

Svar: Den krånglar lite ibland, har hittills inte lyckats hitta felet. Tyvärr.
Emma

2012-10-15 @ 16:32:12
URL: http://booksonmymind.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0