Just nu...

...läser jag som vanligt en massa blandad kompott, men det brukar ju ändå vara en av alla som man läser mest; just nu är det "Foxfire - en tjejligas bekännelser" av Joyce Carol Otes. Den är bra och som vanligt har den där knipande rivande känslan av att snart kommer allt att gå åt helvete för alla inblandade, precsi som det brukar göra i hennes böcker. Missförstå mig rätt, jag gillar JCO väldigt mycket, men jsut det där kommer man aldrig ifrån.
 
 
För övrigt så har jag varit bortrest ett slag, men är nu tillbaka, förhoppningvis men förnyad styrka. Om ni (mot förmodan) skulle sakna läsmaterial så har jag ett boktips ute på Gazet, den här gången är det "Ryttare" av Jilly Cooper som gäller. Nu kanske en del av er bli väldigt förvånade, men bli inte det. För trots sitt tidigare rykte om att vara "tantsnusk" så är den glad, glittrig och dessutom välskriven, bra mycket bättre än det som marknadsförs som chicklitt i dagens bokvärld. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanneles bokparadis

Blandad kompott är bäst :)

Svar: Precis, jag håller fullständigt med dig!
Emma

2012-10-31 @ 10:59:23
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Bokomaten

Har tänkt läsa Foxfire hur länge som helst.. Såg filmen som tonåring och tyckte jättemycket om, förstås.=) Kul att du gillar än så länge!

Svar: Ja, den är jättebra! Hade tänkt ha läst ut den vid det här laget, men fem dagars firande av födelsedaen kom i väg! :-)Men snart så...!
Emma

2012-11-05 @ 15:00:27
URL: http://bokomaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0