Goskatten

 
Efter att varit ifrån katten i fyra dagar i och med Bokmässan så hade vi båda ett oerhört behov av att gosa. Hon är lite speciell min katt, hon tycker inte om att bli buren, kramad eller hållen, hon vill bestämma allt helt själv och klappar/kliar man där hon inte gillar det, eller på ett sätt som hon anser fel, så drar hon sig inte för att tillrättavisa en ordentligt, ibland även med blodvite. 
 
Men, nu när vi äntligen kom hem så hade hon ett oerhört behov av att ligga antingen på eller mot en, och trots ett antal gostimmar så är hon fortfarande likadan. Här, på min mage balanserandes i konstorsstolen, purrande som en slitet kylskåp från 50-talet. 
 
Älskade lilla kise!
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Katter har oftast mycket starka och mycket egna viljor- och fastän jag numera bara har hund är jag precis lika förtjust i kattsläktet. Jag kan nästan höra din katt spinna från fotot :-)

Svar: Visst är de fantastiska?Hon spann så att husse, som satt med lurarna på och tittad epå film, inte riktigt hörde vad som sades... :-)
Emma

2012-10-04 @ 14:39:07
Postat av: Linnea

Åh. Katter är de bästa! :)

Svar: Visst är de!
Emma

2012-10-04 @ 18:24:44
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Ylva

Det finns inget mysigare än katter som ligger i ens knä och spinner! Min brors familj har skaffat en katt som är 2 1/2 år och jag ser fram emot att träffa henne i jul.

Svar: Åh, underbara katter! De lyser verkligen upp tillvaron!
Emma

2012-10-24 @ 14:56:16
URL: http://ylvarosen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0