Ett allmänt virrande om gårdagens iakttagelse.

Efter gårdagskvällens gudomligt goda middag ("Njaa, det kokade liite för länge, eller vad säger du?" "Ja, vinet skulle i såsen betydligt tidigare, det hade gjort stor skillnad!"), som avrundades med en alldeles lagom stor kladdkaka ("Ska vi spara resten tills i morgon?" "Vad menar du, ska vi inte äta allt nu på en gång?!") så bänkade jag och maken oss framför TVn för att avnjuta de sista avsnitten på säsong ett av "The Wlking Dead" och njuta av ett glas bubbel ("MER bubbel?! Jag vill ha en JD!" "Hurra, mer till mig!").
 
Tji fick vi när den tredje och sista skivan i DVDfodralet åkte ner i spelaren och det som vi trodde skulle vara avsnitt 7-9 visade sig vara intervjuer och extramaterial. Ergo, det finns vara 6 avsnitt i säsong ett av "The Walking Dead". Frågan som då kommer är, vad ersätter man det med utan att totalt förstöra en fredagskväll?
 
Jo, man kilar ju såklart och hämtar sin på rea inköpta "Vampyrer vs. Zombies"-box och pluggar in den enda filmen som vi inte har sett, "Nattpatrullen". Bara för att inse att det faktiskt är en av böckerna som jag för tillfället läser, "Nattpatrullen" av Sergej Lukjaneko (ok, jag har läst på den länge utan att komma någon vart), och då vanligtvis brukar läsa boken först och titta på filmen sedan, så fick det vara (nej, det är inte logiskt att tro att jag borde ha insett det redan från början, jag har nämligen läst andra böcker som också hetat "Nattpatrullen").
 
Det fick helt enkelt bli en Underworld-film för att återställa lugnet i soffan. Och ett löfte om att öka på tempot i läsningen av boken så att vi kan titta på filmen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0