Att hetsshoppa på Pocketshop

Mind the Book påminde mig om  de där sista skälvande minuterna man är kvar i Sverige, precis innan man skall åka utomlands på obestämd tid. När jag går de sista rundorna på Arlanda, oftast precis efter butikerna har öppnat och jag har fått ett traditionellt glas bubbel och precis innan jag hivar upp allt mitt bagage och stampar vidare mot min gate för att inte sätta min fot i Svea Rike på GudVetHurLänge.

 

Då går man alltid in på Pocketshop. Pocketshop har nästan allt. Och definitivt allt som har kommit ut det senaste året. Tillgängligt. Precis framför näsan. Och du har redan myglat igenom ditt handbagage och det är inte en jävel som kommer att klämma på det igen innan du landar på Julius Nyerere International Airport (och kanske inte ens då). Så det är fritt fram att härja loss fram tills dess att plånboken mår lite illa och väskan ett par kilo tyngre.

 

Så brukar det i alla fall vara. Varje gång, till och med.
Men inte den här gången. Den här gången hade jag några veckor innan jul fått tre stora lädor med böcker från en svensk som flyttade tillbaka till Sverige och jag fick behålla så många jag ville om jag bara minimerade intaget från andra håll. Ergo, jag offrade Pocketshop. Där och då gick det lätt, men när jag stod där på Pocketshop och var ståndaktig, då ångrade jag mig. Mycket.

 

 


Kommentarer
Postat av: Bokomaten

(.....fast det ingen annan vet mår de inte dålig av... man kan nog smyga ner en 3 för 4 hög utan att någon behöver få reda på det...;)

2012-01-09 @ 14:42:05
URL: http://bokomaten.blogspot.com
Postat av: Duktiga Tjejen

Jag är för snål för pocketshop ;) Älskar att spana där dock och förstår känslan när man bor utomlands!

2012-01-09 @ 16:26:50
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: Hanneles bokparadis på Hisingen

men böckerna försvinner ju inte....

2012-01-09 @ 17:39:29
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Emmas Bokhylla

Bokomaten: neej, skulle ha tankt pa det!



Duktiga Tjejen: jag med, i vanliga fall! Men just dar och da, da gor jag undantag!



Hennele: jo, absolut, men det handlar val for min del mer om att jag garna vill lasa bockerna pa studs samt att ajg ar radd att jag skall glomma bort dem, min Att-Lasa-lista ar ju sa sjukt lang!

2012-01-11 @ 11:48:16
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: mind the book

kul att du märkt samma fenomen.

för mig handlar det mycket om det svenska pocketformatet, som är ett av de trevligaste och mest läsvänliga som finns!

2012-01-18 @ 22:28:49
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0