Står och väger

Jag läste ut "Mörkersikt" av Johannes Källström på bussen från Bagamoyo och hade inte med mig något nytt att hugga tänderna i, så istället somnade jag och är därför ruskigt seg såhär på söndagskvällen.


Och så står jag och väger kring vad jag skall fortsätta läsa. Min Prix Femina-utmaning kapsejsade lite i och med mitt feltryckta exemplar av "Sumemrtime" av J.M. Coetzee som sabbade min struktur och mina planer, men nu har jag äntligt ryckt tag iden och skulle behöva avlsuta den. Samtidigt har jag en annan Prix Femina-vinnare, Torgny Lindgren, som ligger och väntar med sin "Hummelhonung".


Skall jag slita klart med Coetzee eller göra Lindgrendebut?


Risken finns att jag somnar på soffan innan jag ens kan bestämma mig....

Kommentarer
Postat av: Hanneles bokparadis

jag läser två samtidigt ibland

2011-09-04 @ 19:22:56
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Josefin

Hm... Hummelhonung eller ett feltryck, jag skulle nog ta feltrycket i detta fall. Nöjdheten i att avsluta en bok (som dessutom har varit irriterande) väger tyngre tycker jag!



(En helt annan grej - vad är detta Prix Femina?)

2011-09-04 @ 22:04:48
URL: http://nobelprisprojektet.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Hannele: ja, jag med, borde kanske losa problemet pa detta enkla satt...?



Josefin: ja, det vore skont att fa "brotta ner den"ordentligt. Den var ju bra innan feltrycket uppstod. skall nog forsoka bita i den...

Prix Femina ar ett franskt litteraturpris som ges ut varje ar till bade franska och utlandska forfattare. Jag har en lasutmaning for 2011 dar jag laser en bok i manaden. Det gick alldeles utmarkt fram till juni da jag stotte pa feltrycket och tappade lusten for ett slag. Nu har jag dock varit i Sverige och shoppat upp en rad PF-vinnare och hoppas kunna avsluta grandiost i alla fall!

2011-09-05 @ 08:51:27
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0