Hur KAN jag?!

Har nu, i två dagar, gjort ett kardinalfelet som får det att krypa i hela kroppen på mig - jag har inte haft någon bok i handväskan! ...och har nu tillbringat X antal bilresor samt 1,5 h på banken när systemet var nere utan att HA NÅGOT ATT LÄSA! Ingen bok i handväskan och Egoboost hade jag lagt in i soffan.

 

Vet ni hur frustrerande det är?! Att se all potentiell lästid bara flyga ut genom fönstret?! GAAA!

 

Som tur var hade banken alla dagstidningarna och bilen har ju en väl fungerande radio, men ändå... 
*lyxproblem*

 

Och det som stör mig ännu mer är att det här stör mig, eftersom jag bor i ett utvecklingsland där människor har betydligt större problem i sina liv än brist på läsmaterial...

 

Dock hade the Guardian en oerhört intressant artikel om problemen med att hålla läsnivåerna i landet uppe.

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanneles bokparadis på Hisingen

jo, är man lässugen så är detta katastrof :)

2011-09-07 @ 09:42:50
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Trillingnöten

Det är riktigt jobbigt när det händer...jag blir så rastlös! :)

2011-09-07 @ 11:30:32
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Anna

Tur att du numer alltid bär omkring på en liten läsplatta då ;-), eller inte. Pocket går också bra!

2011-09-07 @ 19:37:29
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.com/
Postat av: Kathleen

Sykt luksusproblem! Som jeg selv opplevde i dag. Jeg skulle ta banen hjem, noe som tar så mye som 20 minutt og altså ikke kan kastes bort på ingeting, men så... viste det seg at jeg hadde lest ferdig den eneste boka i sekken min litt tidligere dagen på kafé!!!! Så jeg måtte bare stirre ut i lufta i stedet. I 20 min.

2011-09-07 @ 21:49:51
URL: http://kathleen-bean.blogspot.comt
Postat av: Vixxtoria

Du får skriva haikus i huvet eller nåt!



(Inte för att jag gör det när jag glömt bok i väskan. Jag gör snarare en inventering av mitt svärordsförråd. Om det är en lång bussresa upptäcker jag nästan alltid att jag kan fler fula ord än jag visste fanns.)

Postat av: Emmas Bokhylla

Precis, tid som gar till SPILLO! mummel

Sjalv brukar jag laga middag/lunch i huvudet, vilket gor att min sambo ofta inte vet vad vi skall ata men jag har det inplanerat i minsta detalj. En lasplatta skulle verkligen losa problemet!

2011-09-09 @ 09:26:49
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0