Erotiskt, Minot...?

Just nu läser jag "Rapture" av Susan Minot, en del i min Prix Femina-läsutmaning. Jag har hunnit ca 80 sidor av 115 och tycker att den är rätt bra, lite annorlunda story.

 

Benjamin och Kay har sex och under akten får man följa deras tankegångar, kring dem själva, kring deras fläkiga historia (Benjamin har varit tillsammans med Vanessa i en massa år och träffar sedan Kay och de har en vild  romans som han sedan, till hennes förtvivlan avbryter, för att stanna hos Vanessa, trots att han egentligen är kär i Key. Vanessa har sedan kastat ut honom och sedan dess har han glömt Kay och längtar bara tillbaka till henne) och hur de känner för varandra under själva samlaget (Benjamin tänker mest att han har fullständigt fuckat upp, Kay att hon, efter att ha varit så arg på honom, kanske ändå kan bli kär i honom igen). Mycket intressant grepp som jag faktiskt gillar.

 

MEN, på baksidan står det att historien är erotisk, vilket jag inte riktigt kan hålla med om. Visst, de har sex, visst Kay utför en flera sidor lång oral stimulation på Benjamin, men hur fasiken kan det anses vara erotiskt när beskrivs två meningar sex och sedan 5-6 sidor ren ångest/förhoppningar från dem? Jag ser inte kopplingen. Inte erotiskt enligt mig. Kanske vackert, kanske intressant, men absolut inte erotiskt.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0