Snart är det jul!

Julen är min absoluta favorithögtid och jag älskar den.

Mycket.

Såpass mycket att jag egentligen vill ta ledigt hela December och mysa/pynta/baka/glöggmingla i all evighet. Ni kan ju tänka er hur det kommer att bli när vi har flyttat hem och jag akn leva ut alla mina behov i 110%.

 

I alla fall, Trillngnöten påpekade att det har kommti julmust i butikerna i Sverige (jag, den stora julfantasten, dricker faktiskt inte must, hör och häpna), vilket betyder att julen är precis runt knuten. Eehh, eller, snart i alla fall. Oktober är lite tidigt för mig också, jag brukar tycka att efter min fodelsedag (början av november) är det okej att köra så att det ryker.

 

Det hindrar mig inte att redan börja kika på julklappar, såklart. Jag köper böcker i mängder (och då menar jag mängder) och ger till familj och vänner. Senaste åren har det dock drygats ut med en hel del afrikanska hantverk. Den här gången är det dock bçoker jag kikar på och faktiskt till mig själv.

I jul vill jag ha en massa böcker, men först på listan står;

Gott att ge bort, ätbara presenter från Linnéas skafferi av Linnéa Seidel

Julens godsaker av Mia Öhrn

Supertanten av Elin Ek

 

Bland annat alltså. Sedan har jag ju en lista på adlibris på säkerligen 200 böcker....

 


Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Jag ääälskar att planera julklappar :) hahaha! Perfekt idé för mig med listor och annat...bara lista på! Linnea är dessutom (och bor också) från samma stad som mig :) Känns bra att du rekommenderar henne. Gillar hennes hemsida och bakverk! Go julen!!

2011-10-12 @ 17:02:41
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Visst ar det underbart? Jag alskar julen i alla dess former! :-)

2011-10-15 @ 13:02:46
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0