Skriva?

Såg just att det skall komma en tidning som heter Skriva och som fokuserar (såklart!!) på skrivtips och att locka fram romanen inom mig.

 

Tja, tänkte jag, det kan väl vara värt stt prova, eller hur? Skrivas redaktion kanske vet hur man trollar fram den så kallade boken som finns inom mig? För just nu går det j-t segt, trots att jag har lagt otaliga timmar på personporträtt och storyline så hjälper ju inte det när bokhelvetet inte vill komma ut. Ingen vill väl läsa en bok som bara handlar om vad persnoerna X, Y, Z heter och vilka relationer de har till varandra, eller hur? Samt en tidslinje om hur deras liv långsamt går åt pipsvängen? Tror inte det. Att det dessutom är två historier som bökar där inne samtidigt och slåss om vem som skall få komma ut först, det gör ju saken inte lättare, eller hur?

 

*muttrar*

 

Så, tidningen Skriva, jag förväntar mig otaliga förlossningstekniker från er, ok?

 

 


Kommentarer
Postat av: Lilo

För att börja med att svara på din fråga, om bilderna. Ja, kommer lägga upp några kapitel ur boken sen när den är färdig. Eller när jag känner mig redo. Sen nästa, bokförlaget. :-D



Men håller med om tidningen, man mottar gärna lite tips i hur man finslipar sina geniknölar. ;-) Hoppas på en hjälpande hand inom beskrivningar. Min svaghet, och därav att jag fastnat på kapitel 1 där det finns mängder av dem. :-/ Personer introduceras, miljön beskrivs och känns på, sinnesintryck blaha blaha blaha. Att hoppa mellan nutid och dåtid e lätt, och det andra. Men alla har sin brister antar jag. :-)

Postat av: Martin Karlsson

Hej Emma! Vi ska verkligen göra vårt bästa. Jag önskar dig all lycka med ditt skrivande och hoppas att tidningen kommer att vara en hjälp på vägen!



Mvh



Martin

2011-10-17 @ 20:23:11
URL: http://www.tidningenskriva.se
Postat av: Emmas Bokhylla

Lilo: Precis, jag vill ocksa hitta en massa tips som gor att man inte fastnar pa ett och samma stalle. De forsta kapitlena arjattesvara, man vill ju att allt skall vara lockande till vidare lasning...



Martin: Tack, det hoppas jag med! :-)

2011-10-18 @ 15:12:07
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0