Ostfrossa

Jag hoppas att vi hinner till Italien Deli i dag och kan införskaffa lite ost.
Det är nämligen svårt att få tag i god ost här nere (tror jag har gnällt om det tidigare) och en av de bästa butikerna ligger i andra änden av staden, är öppen 10-17 mån-lör, så det gäller att passa på.
Förut stängde de 15 på lördagar och för någon som oftast jobbar till 14.30 så blir det onekligen lite tajt, men idag blir det förhoppningsvis mumsig pastalunhc och sedan ostshopping!

...och så har ju A Novel Idea en butik i samma byggnad....

 


Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Jag är ingen ostätartyp, men när jag bodde i NY saknade jag svensk ost, sån man kan köpa ganska mycket av utan att bli ruinerad...hushållsost...där borta köper man liksom små bitar som kostart skjortan och ett par byxor ungefär...

2011-10-15 @ 13:31:18
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Ja, jag har hittat ost som i Sverige kostar 20 kr och som har kostar 100kr. Ok, allt maste ju importeras, absolut, men det satter onekligen lite sordi pa ostatandet!

2011-10-18 @ 07:44:22
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0