Marcus Birro for President?

Alltså, måndag morgon och man möts av nyheterna att Marcus Birro vill bli ny partiledare för Kristdemorkaterna.

 

Jag känner inte Marcus Birro, jag har aldrig läst någon av hans böcker, inte heller hans blogg.  Min erfarenhet sträcker sig enbart till några av hans krönikor samt några av hans mediala utspel/debatter. Så jag vet verkligen inte. Men han verkar vara lite...känslig, kanske man kan säga. Klarar han verkligen av det hårda, politiska klimatet? Man kan ju inte säga upp sig som partiledare och dra till Rom varje gång man får sig en skopa (eller ett ton) skit över sig i media. Men, han kanske har oanade kvalitéer som kommer att lyftas fram inom politiken?

 

Kanske skall tillägga att jag inte är något fan av Kristdemokraterna och att favoritdekorationen i köket i studentkorridoren var en gammal Ung Väster-affisch av Alf Svensson där det stod "I'm not gay, but I'd sure like to be!". Alla skrattade åt den, oavsett vilken politisk tillhörighet de hade. Undrans hur den skulle se ut i ny tappning med Birro istället?

 

Vad tror ni, kommer Birro att hjälpa eller själpa Kristdemokraterna?

 

 

 

Uppdatering:

Och drar tillbaka den med nästan omedelbart. Ja, lite naivt kanske.
Var det TV4 eller det arga mediaflödet som sade sitt?

 


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag tror att Birro är en tillgång för Kd, men inte som partiledare.. saknar politisk erfarenhet och tillhör inte svenska kyrkan eller Pingströrelsen..

2011-10-03 @ 09:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0