Hercule & Jag

Ni som läser bloggen regelbundet vet att jag är ett tvättäkta Hercule Poirot-fan och samlar på Agatha Christie-böcker - målet är att ha en hel bokhylla  (gärna Billy-variant) med bara Christie!

 

Men i dag undrar jag om jag inte borde tagga ner lite. Upptäckte nämligen inne på damtoaletten att jag faktiskt ser ut som ett ägg i dag. Måste inbilla mig, eller så är det något konstigt med spegeln där inne, för i dag blev det bara...ägg? Ju mer jag tittade desto mer tyckte jag att det blev äggformat. Ansiktet lyckades att både bli avlångt och runt på samma gång osv. ner genom resten av kroppen. Och alla ni som också gillar Hercule Poirot vet ju att han alltid beskrivs som just äggformad.

 

Det var precis innan lunch, så jag röstar för att det var hungern som talade.

 

För även om jag gillar Poirot så gillar jag verkligen inte att se ut som ett ägg. Det finns roligare saker att se ut som, nämligen.

 

/Hon som skall gå hem och kolla om hon har börjat utveckla skal på ryggen.

 


Kommentarer
Postat av: Bokomaten

Stackare, tror dig inte alls. Hade du något vitt på dig? Stor skjorta? Vita byxor? kanske en hatt? Kanske har du gulsot?

2011-10-05 @ 10:09:46
URL: http://bokomaten.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Tack! Jag var ratt blek med en puffig kjol. Maste ha varit det och hungern. Hittade inget skal pa ryggen i alla falll...:-)

2011-10-05 @ 14:58:39
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0