För övrigt....

...så kommenterade jag aldrig Tomas Tranströmers Nobelpris speciellt mycket, jag satt nämligen i möte och smyguppdaterade Dagen Nyheters hemsida för att se vem det var som hade vunnit. sedan fórsvann hela dagen i ett virvel och jag kom hem vid halv tio på kvällen, så det blev inte mycket till firarinlägg.

 

Blev dock oerhört glad och kände mig au jour med Tranströmer - jag hade samma vecka läst ViLäsers Grattis-artikeln i värens nummer, plus en Hemma Hos-artikel på DN bara någon dag innan tillkännagivandet.

 

Dock måste jag erkänna att jag är näst intill poesi-analfabet, även om jag har arbetat en del på det på sista tiden, och det jag har läst av Tranströmer är försvinnande lite, men det skall jag arbeta på! Nu när vi för en gångs skull har en svensk pristagare (och det lär nog dröja till nästa), så skall det baske mig firas! Så det så!


Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Hahaha, jag är också poesianalfabet...jag har svårt att hitta guldkorn som jag gillar. Kanske därför. Ska ge mig på Tranströmer nu, bara för att!

2011-10-10 @ 11:31:20
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Jaa, har hort att manga som vanligtvis inte ar vana vid att lasa poesi alskar honom!

2011-10-10 @ 15:11:13
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0