Dagens kick...

...fick jag av The Ark med Clamour for Glamour och en kopp jordgubbste, nu är jag redo att möta en ytterst hektisk dag med humöret på topp.

 

Sörjer fortfarande att The Ark bestämde sig för att lägga ner. Minns fortfarande en svettig kväll på Contan i Örebro våren -01, det var första gången jag såg dem live och det var en upplevelse av religiösa proportioner. Det är inte så många band som fått mig att flyga vid spelningarna, det är väl The Ark, Asian Dub Foundation och några få till. Men hur man flög, det var magi det....

 

 


Kommentarer
Postat av: Ord och inga visor

Jag har visserligen inte lyssnat på the ark senaste åren, men precis när de släppte första skivan så var jag helt hooked. Tycker därför också verkligen att det är trist att de ska lägga ner. Sverige behöver ett okonventionellt band som de är.

2011-10-05 @ 09:55:59
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Emmas Bokhylla

Ja, sjukt trist. Men allt har val ett slut, antar jag... :-(

2011-10-05 @ 14:29:18
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: MarySaintMary

Jag såg dem också -01, det var F-A-N-T-A-S-T-I-S-K-T! Sen har jag lite med flit inte sett dem igen för jag tror inte det går att toppa. Älskade första skivan när den kom, tycker det mesta andra de gjort är sådär.

2011-10-05 @ 20:52:14
URL: http://marysaintmary.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0