Walter&Jag

Jag läste nyligen klart Stefan Tegenfalks triologi om Walter Gröhn och Jonna de Brugge vid Stockholmspolisen och sörjde lite över att den nu var slut - trots att Walter egentligen uppfyller alla klyshor inom den fiktiva polisvärlden så gillar jag verkligen honom och tyckte onekligen att det var rätt trist att han nu försvann. Det var fart och fläkt i böckerna, jag är ju rätt förtjust i blod och konspirationsteorier, så mig föll det på läppen.

 

Därför blev jag glad över att höra att Tegenfalk planerar mer Walter-litteratur! Hösten 2012 kommer nämligen den första boken av flera kommande fristående böcker om Walter! Mums! Hoppas att Jonna också finns med, jag gillar henne. Hon påminner mig lite om en tidig Carl Hamilton, fast lite valpigare (på ett bra sätt, dock)


Kommentarer
Postat av: Helena, Massolit förlag

Haha, jag förstår precis vad du menar med klyschorna och att man ändå gillar denna Walter! För min del handlar det nog om inslaget av cynism vilket jag alltid är svag för.

2011-11-22 @ 15:56:25
URL: http://www.massolit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0