Cat Claw

Jag är en oerhört nostalgisk människa, som tycker om att gräva runt i mitt minne, dra fram gamla favoriter och ruska liv i dem. Eftersom jag gör det här relativt regelbunded så håller jag dem vid liv och de förblir i mitt minne istället för att förpassas till en diffus barndom som sakta smälter bort i bakhuvudet. Just nu var det ett tag sedan jag gjorde det sist (av naturliga skäl, de flesta av mina böcker och serier ligger nedstoppade i lådor i min friggebod hemma hos mina föräldrar) och minnet har åter igen börjat bli diffust.

 

Som tur var så hittade jag Seriewikin som just nu hjälper mig att återförenas med gamla favoriter! Och en av dem är Bane Kerac's Superhjälte Cat Claw, alias Carol Connor, the One and Only. Tacky? Ja! Nätstrumpor? Ja! Älskar jag henne utan förebehåll? Ja! Tänker jag, när tillfälle ges, arrangera ett upprop för att få de samlade serierna om henne återutgivna? HELL JA!

 

 

Tyvärr ger Cat Claw alltid den som vill möjligheten att skriva en massa nonsens i stil med "En katta i näststrumpor med klös (höhö)" etc och annan sexistisk skit. Det skiter jag högaktningsfullt i. För den som har läst serien så vet man att CC är rolig, har humor och självinsikt. Hon beter sig precis som andra Superhjältar, med enda skillnaden att hon är kvinna och har jäkligt vassa klor. Som kattfantast med förkärlek för superhjälter så kan det nästan inte bli bättre! Läs mer om CC här!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Niclas

Min kroatiska är lite dålig, men om jag tolkat Keracs blog rätt så är serien redan återutgiven :)

2011-11-24 @ 00:33:14
Postat av: Emmas Bokhylla

Neej, det hade jag missat! Men i sadana fall, da ar det bara att leta ratt pa vart jag kan fa tag i dem! Jag derglar vid tanken pa en bra samlingsvolym!

2011-11-24 @ 06:30:31
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Niclas

Tror den heter Cat Claw Ultimate Collection. Verkar finnas en version från mitten av 90-talet. Den senare är däremot bara något år gammal.

2011-11-25 @ 13:25:07
Postat av: Emmas Bokhylla

Yat, tack för tipset, den skall jag definitivt snoka rätt på!!

2011-12-04 @ 07:49:51
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0