Strömavbrott igen

Sedan nästan en månad tillbaka, har vi varit förskonade från strömavbrotten som härjade dagligen från början av januari. Minst åtta timmar om dagen var vi strömlösa,vilket resulterade i sömnlösa nätter (ingen fläkt eller AC under landets hetaste perioder...Gaaa!), slängd mat (inget överlever i det kylskåpet!) samt en massa förlorad lästid (förutom när jag vek ihop mig med ett stearinljus och kom ut ledbruten och stearinfläckig ett par timmar senare).


Sedan blev det bra ett tag. Riktigt bra, till och med. El varje dag, ingen kastad mat och hur mycket ljus som helst till läsningen. Och i kväll hade jag planerat att tillbringa 2-3 timmar tillsammans med "auto da Fay" av Fay Weldon, kanske ihop med en bit choklad och ett glas vin. Myys!


Men, i kväll när jag kom hem, så fanns det ingen el. Inte ett smack. Och jag orkar inte kura med en flaska med ett ljus i, inte i kväll. Det blir, så fort batteriet på datorn har tagit slut (och det är rätt snart), till att krypa till kojs. Sambon sover redan. Det blir i alla fall ordentligt med sömn, hoppas jag, om inte värmen och myggen håller mig vaken tills elen kommer tillbaka....


Kommentarer
Postat av: Liselott

Hej Emma!

Tack för titten på dina semesterbilder. Du har fått många nya intryck förstår jag. Ett paket som skickades iväg idag är på väg.Här är allt som vanligt. Frida och Gustav kommer 3 juni.Då får vi äntligen trägga lilla Edit.

Varma kramar från Lottie. Hälsa Nicklas!

2011-05-06 @ 22:33:26
Postat av: Lingonhjärta

Det är då läsplattan kommer in :) Den har räddat mig under en hel del strömavbrott.

Hoppas elen kommer tillbaka snart. Vet precis hur illa det kan vara.

2011-05-07 @ 00:58:50
URL: http://lingonhjarta.blogspot.com/
Postat av: Anonym

UFF, kom elen tillbaka? När jag bodde i Västindien hade vi oxå strömavbrott typ jämt! Irriterande! snacka om att vara förskonad här i Sverige...

2011-05-07 @ 08:51:22
Postat av: Duktiga Tjejen

Det var jag som skrev inlägget ovan.

2011-05-07 @ 08:52:34
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0