Jag hoppas på jaktlycka!

I dag skall jag jaga, jag har förberett mig i flera dagar och hoppas på fint resultat! Det är avgörande för min närmaste framtid hur jaken bilr....


Nej, jag skall inte betala en massa dyra pengar och springa omkring i Selous för att jaga antilop eller buffel (nu skall jag inte säga så mycket om det, för trots att jag inte gillar det så tjänar parkerna en massa pengar på köpejakt, som faktiskt går till att bevara den, främst till att betala de kringliggande byarna så att de inte bedriver svedjejordbruk på parkens marker för att överleva) utan jag skall ägna mig åt Cityjakt i dag. Det är två saker som skall snokas rätt på och fångas in, båda av stor vikt.


1) Reservdelar till bilen. Det är akut, annars kommer lagren att förstöras och då blir det dyrt på riktigt.
2) En ny Prix Femina-bok, mitt lager är slut!


Jag har förberett mig med lista över reservdelar och jag vet precis vart butiken som förhoppnigsvis har alla delarna ligger (i Kariakoo, trafiken är ett helete där, speciellt om jag måste ge mig ut till andra butiker och leta....). Jag har även sammanställt (nåja, copy-pastat från Wikipedia) en lista över alla pristagare av Prix Femina som jag skall bege mig till A Novel Idea med. Borde funka att hitta något, kan inte tänka mig annars.


Och allt måste gå relativt kvickt efter jobbet, skall till sömmerskan i kväll.


Wish me good huntingluck!

Kommentarer
Postat av: Hanneles bokparadis

i Sverige köper man reservdelar billigt på bilskroten

2011-05-07 @ 09:16:37
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0