Våffellängtan

Varje år vid den här tiden får jag våffellängtan av grova kaliber. Jag vill ha spröda, frasiga våfflor med blåbärssylt och lättvispad grädde (med en gnutta socker i).

 

 

 

Och varje år svär jag att jag skall frossa i våfflor när jag kommer hem, att jag skall skaffa med mig ett våffeljärn och äta varje vecka och andra snurrigheter.

 

Självklart blir det inte så, men från och med i dag och ett par veckor fram över skall jag låtsas som om det skall bli så.

 

Det var Vixxtoria som påminde mig.


Kommentarer
Postat av: Sigrid Drakhjärta

SV: Tydligen. Men det verkar inte ha gått så bra för senast i Onsdags såg jag minsann en liten bibliotekarie stryka omkring bland hyllorna. Jag tippar på att de fått massiv kritik.

Inga bibliotekarier får mig även att fundera - vem ska ställa tillbaka alla inlämnade böcker i hyllorna?!

Och jag blev så himlans sugen på våfflor! Stackars lilla människa som inte har ett våffeljärn!

2011-03-25 @ 16:16:29
URL: http://www.silverviol.wordpress.com
Postat av: Hanneles jul-paradis

Våfflor kan man äta hela året, både som förrätt med löjrom och som efterrätt med skivade jordgubbar....

2011-03-25 @ 17:47:59
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Vicky (utlandsmamman)

Mmm, det var inte så länge sedan jag gjorde våfflor (mina föräldrar försåg mig med våffeljärn när vi flyttade!) - men att det är våffeldag idag ger mig ju en anledning att göra det igen under helgen ;)

2011-03-25 @ 21:08:05
URL: http://bockeretc.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0