Skämslitteratur...?

Nej, bara skämmig omslag! Och skämmiga titlar! Yuck!

 

Jag har en förkärlek för paranormal/supernatural romance/chicklit i olika former och det är nog det närmaste jag kan komma "skämslitteratur". Det är bara det att jag inte skäms så mycket över att jag läser dem, däremot får deras löjliga titlar och pinsamma omslag mig att skämmas såpass mycket att jag vägrar läsa dem offentligt om det inte finns en möjlighet att dölja framsidan...

 

Just nu läser jag The Last of the Red-Hot Vampires av Katie MacAlister som är rätt bra (I got what I was looking for, liksom), men framsidan...framsidan!! Och titeln? Till saken hör att flera av Katies böcker har getts ut med riktigt snygga omslag (tänk fräck-fräsch), så vad är då det här? Stacakrs Katie, får hon inte välja själv? Eller, jag antar att fórlaget bestämemr omslagen....

 

 


Kommentarer
Postat av: Nathalie T

Jag håller med dig om omslagen. Jag läser mycket Romance men omslagen är förskräckliga ibland. Tyvärr tror en del att det är på gränsen till porr man läser vilket gör mig irriterad.

2011-03-31 @ 20:04:46
URL: http://www.boktipset.se/blogg/nathaliet
Postat av: linda

Jag håller med dig. Jag läser också de s k skämslitteratur. Men jag skäms inte heller.

Men man viker gärna framsidan snabbt runt så att ingen ser den. hahaha



Måste leta upp den här boken, finns den i vanliga bokhandlar, eller måste den beställas via internet?

Gillar nämligen att trska runt i bokhandeln och välja en bok.

Postat av: Emmas Bokhylla

Nathalie; Haller fullstandigt med! Ibland undrar jag vad det beror pa, tror de att man ar korkad alt. blind bara for att man laser genren? Eller har de inte rad med battre omslag?



Linda: Haha, precis samma for mig! Jag star for att jag laser det, men ibland vill man inte skylta med framsidorna... Vet inte om den finns i vanliga bokhandlar, kopte den via adlibris. Gillar mest att handla irl, men ibland hittar man ju tyvarr inte det man vill ha...

2011-04-01 @ 10:34:06
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0