Minirea på Shopper's Plaza

Eftersom det nu inte blir någon Bokrea för mig, så tröstde jag mig med A Novel Idea på Shopper's Plaza's minirea.
Tre pocket för 10, 000 Tshs (ca 50 kr). De som fick följa med mig hem var;

 

-Body and Soul av Jade Williams
-The Quarry av Daniel Huws
-By Grand Central Station I Sat Down and Wept av Elizabeth Smart

 

 

När jag tittar på den här bilden så är det första som slår mig att "Body and Soul" ser ut att vara en porrnovell. När jag hittade den i reahögen så såg jag inte framsidan och läste på baksidan först och den marknadsfördes som en vanlig chicklit, med enda skillnaden att den riktade sig till den delen av UK's befolkning som är svart. Verkade roligt, ergo den fick följa med hem. Men varför det där omslaget? Men, den gamla devisen "sex säljer" antar jag stämmer även i bokvärlden, det kanske är så att man säljer mer böcker om man utger sig för att sälja något annat? För att bevisa min tes så tog jag en paus i "Livläkarens besök (jag har dessutom kommit till delen som är rent ut sagt jobbig - det är dags att dö, jag behövde ett break) och har läst de 50 första sidorna i "Body and Soul". Den skiljer sig inte nämnvärt mot andra chicklits som jag har läst (huvudpersonen jobbar med media, har killproblem, en tjatig familj och problem med sitt hår, what's new?) så framsidan fïrbryllar mig ännu mer.... Men, jag fortsätter läsa och hoppas att mysteriet skall lösa sig längre fram!

 

 


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh Smarts bok minns jag som en väldigt fin läsupplevelse. Bra köp!

2011-03-02 @ 11:02:48
URL: http://bokklok.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0