Pottermore?

JK Rowling har tydligen en fansajt som heter "Pottermore" som skall öppna i Oktober, läser jag i dag på Aftonbladet.se.  Där kommer det tydligen finnas hur många möjligheter som helst att grotta ner sig i en massa detaljer om Harry och Hans Värld. På sidan kan man läsa att man kommer att få en "Pottermore is a free website that builds an exciting online experience around the reading of the Harry Potter books".
Alltså, jag älskar både böckerna och filmerna om Harry Potter, jag längtar något enormt efter HP7:2 och jag grät floder när jag läste slutet i "Harry Potter and the Deathly Hallows". Floder.
Och jag skulle nog kunna nörda till mig ordentligt och tillbringa timmar på den där sajten.
Men samtidigt så är något inom mig tveksamt. Oerhört tveksamt. Designen på sjaten känns...B? Namnet känns...B?
Och...nej, jag vet inte, jag måste tänka på saken.
Återkommer (eventuellt) i frågan.

Kommentarer
Postat av: a-lo (the book pond)

Jag skriver under på allt. Också läst, sett och gråtit pinsamt mycket. Har just nu HP-maraton hemma inför HP7:2 och känner lite nja inför Pottermore. Men kanske det är så att Pottermore möjligen är tänkt för en målgrupp som är lite yngre än vad vi är..? Så diskriminerande i så fall ;)

2011-06-25 @ 21:25:47
URL: http://www.thebookpond.se
Postat av: Jelly

Tänk, jag har aldrig fattat den där Harry-hysterin :) Jag försökte börja läsa den första boken, men jag kom liksom inte in i den...kanske ska ge det ett nytt försök!

2011-06-26 @ 07:35:37
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

a-lo: formodligen. diskriminering, var ordet!!



Jelly:jag holl mig borta i sakert 5-6, men till slut foll jag som en fura... :-)

2011-06-28 @ 11:10:15
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Anna (Bokstävlarna)

Jag är också lite tveksam, trots att jag tycker mycket om HP-böckerna och har läst alla utom den sista minst två gånger.

Jag får känslan av att det är ett sätt att mjölka ur de sista dropparna ur hela HP-franchisen. När sista filmen har haft premiär finns ju risken att bokserien faller i glömska, det här känns som ett sätt att hålla kvar fansen lite längre.



Om J.K Rowling hade kommit ut med en helt ny bok däremot, då hade jag blivit väldigt entusiastisk! :)

2011-06-28 @ 14:56:07
URL: http://bokstavlarna.wordpress.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Anna: Formodligen, att laaangsamt pressa ut till minsta lilla droppen kanns ocksa ganska...B? Och trist! Jag haller med dig, hoppas att hon kommer med en ny bok istallet!

2011-06-29 @ 12:23:23
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0