Läsrapport för det andra kvartalet

Det gick lite segare än vad jag hade tänkt under det andra kvartalet, speciellt i juni månad. Måste få upp tempot lite om jag skall klara årsmålet på 100 böcker!

 

APRIL

1 Charlotte’s webb av E.B. White
2 Jag ska ta dig dit av Joyce Carol Oates
3 Unseen Academicals av Terry Pratchett
4 Undead and Unemployed av MaryJanice Davidson
5 The girl most likely to… av Susan Donovan
6 The Farmer needs a Wife av Janet Gover

MAJ
1 En Hondjävuls liv och lustar av Fay Weldon
2 hush, hush av Becca Fitzpatrick
3 Falling out of Fashion av Karen Yampolsky
4 Trashed av Alison Gaylin
5 Dogs and Goddesses av Jennifer Cruise/Anne Stuart/Lani Diane Rich
6 See Jane Score av Rachel Gibson
7 Auto da Fay av Fay Weldon
8 Bröllopsboken av Magdalena Ribbing
9 Foreign Affairs av Alison Lurie

 

JUNI
1 Small Gods av Terry Pratchett
2 Bara vanligt vatten av Kajsa Ingmarsson
3 Populärmusik från Vittula av Mikael Niemi
4 The Man Who Made Husbands Jealous av Jilly Cooper
5 The Solitaire Mystery av Jostein Gaarder

 

Lite statistik;

Böcker: 20
Kvinnliga författare: 15
Manliga författare: 5
Böcker på engelska: 14
Böcker på svenska: 6


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker att du har varit ganska flitig, jag! En klar övervikt av kvinnliga författare. Är det medvetet eller har det bara blivit så?

2011-06-30 @ 22:31:16
URL: http://bloggsida.se
Postat av: Fru E

Vad hände med mitt namn och URL? :-) Det var alltså jag som skrev ovan...

2011-06-30 @ 22:32:24
URL: http://frue.bloggsida.se
Postat av: Ann

Vad tyckte du om böckerna?

2011-06-30 @ 22:38:11
Postat av: Emmas Bokhylla

Fru E: Det har nog barta blivit som så, men när jag tänker efter så har det varit som så rätt länge. Jag väljer rätt ofta kvinnliga författare av mig själv, jag är inte helt säker på varför, kanske identifierar jag mig mer med dem...?



Ann: De flesta var riktigt, riktigt bra!

2011-07-03 @ 22:08:26
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0