Kangas i trädgården

I helgen luftade jag några av de kangas som vi dagligen använder i hushållet, mest i sofforna for att skydda dem mot damm, svett etc. Men nagon av dem aven som klänning/höftskynke nar man måste ut i trädgården och rota. Jag älskar afrikanska textilier och skulle kunna köpa hur mycket som helst och ha dem överallt i huset, fantastiskt vackra!

 

Och tog lite bilder på hur trädgården faktiskt ser ut. Vi har ju ingen direkt uteplats, mer en dörr rakt ut på bakgården, men just nu är det i alla fall lite grönt och fint.

Om man tittar åt höger så ser man det här;



Inte sådär jätterolig utsikt, menmen.

 

Och om man tittar åt vänster så ser det ut såhär;

Betydligt trevligare och lummigare. Trädet i förgrunden är ett bananträd och det fanns inte där när vi flyttade in i februari 2009, utan planterades kort därefter. Växt som tusan har det gjort!

 

Jag spanande lite på växtligheten, som bevisligen försöker claima tillbaka en del av trädgården.

 

 

Och på grannens blommande hibiskus. Jag har funderat i omgångar över om jag skall planera hibuskus själv, det skulle bli himla fint. Men, då måste jag ju också komma ihåg att vattna, men det skall vall inte vara så himla svårt...? Hibiskuste är dessutom alldeles fantastiskt gott!

 

Katti hängde självklart på. Just nu har hon en väldigt kort lina fór grannen har skaffat en liten kattunge och Katti är alldeles för nyfiken på den, ergo får hon hållas kort tills de har vant sig vid varandra. I bakgrunden syns vårt nyinköpta bord som vi tänkt använda för att omvandla vår plätt till en ordentlig uteplats. Fyra stolar har vi också och i veckan kommer det en ordentlig grill!

 


Kommentarer
Postat av: Therese

usch! Jag vill befinna mig på "inviga nya utemöblerna och grill"-avstånd! :) SÅ kul att få se hur ni bor! Kramar

2011-06-20 @ 21:43:47
Postat av: Emmas Bokhylla

Therese: vore sjukt kul om ni var, det skulle vara sa roligt att ha en liten fest i tradgarden (ehh, bakgarden, snarare!)! Saknar dig! Kram!

2011-06-21 @ 08:42:17
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Frida

Kul att se er uteplats! Visa sen när möblerna är på plats. Vore kul att se hur ert hus ser ut och gstan utanför. Kram!

2011-06-21 @ 17:56:57
Postat av: Emmas Bokhylla

Frida: ja, jag skall ta lite omgivningsbilder, bra idé!

2011-06-22 @ 07:30:05
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Lisa H

Så himla roligt att få se dina soliga och gröna omgivningar! Mer, mer! :)

2011-06-23 @ 13:51:13
URL: http://ihyllan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0