Hur firade ni?

Det finns hur många sätt som helst at fira Midsommar och alla är lika rätt. De senaste åren har jag firat i Tanzania, och då blir det såklart lite annorlunda än hemma.

 

2008 (första i Tanzania) firade jag ensam med ett glas rött och en pizza. Kollade lite på en indisk såpa och läste en bok. Det hade sin charm.

2009 hade sambon kommit ner och vi firade på ett knytkalas hemma hos den dåvarande ambassadören och dennes familj. Det var oerhört trevligt!

2010 bjöd vi hem några kompisar, åt pizza, drack öl och berättade om hur man firar i Sverige. Riktigt kul.

2011 gick sambon och jag till den italienska resturangen på Mövenpick Hotel och åt en 4-rätters middag och drack lite gott vin. Alldeles, alldeles underbart.

Eventuellt kompletterar vi det med att inviga grillen på söndag. Jag är oerhört nöjd, mäste jag säga.

 

Visst kan vi sakna lite sill, jordgubbar och nubbe, men ännu mer familjen, samvaron. Samtidgt så vet man aldrig, när man väl har flyttat hem till Sverige så kanske man föredrar att fira på något annat sätt, det får komma då.

 

 

Hur firade ni?

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanneles bokparadis på Hisingen

Knytkalas oftast med vänner med lax, sill, potäter och jordgubbar :)

2011-06-25 @ 10:40:16
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Frida

Vi saknade er på midsommarafton! Firades som det brukar :) sill, potatis, tonfisksallad och varmrökt lax bland björkarna på terassen. Självklart jordgubbstårta! Kram!

2011-06-27 @ 09:22:59
Postat av: Emmas Bokhylla

Hannele: Ah, vad harligt det later!



Frida: onskar att jag hade kunnat vara dar, det later alldeles underbart! Kram!

2011-06-28 @ 11:27:05
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0