Ändra livet med Empowerment!

Jag kan tycka om så kallade coachingböcker och självhjälpsböcker i lagom doser, speciellt om det är någon specifikt jag vill åt, men här i Tanzania ser jag dem överallt och alla verkar tro att det är lösningen på alla problem.

 

Alla Supermarkets med självaktning har en hylla med böcker och större delen handlar om hur man tjänar pengar, driver företag (och tjänar ännu mera pengar), pushar sina anställda (och genom dem tjänar ytterligare mer pengar) alternativt finner inre ro.

 

Jag har sett liknande böcker på fler kollegors skrivbord och företagsledningen har ett litet bibliotek med olika självutvecklingsböcker som de lånar ut till personalen för att få dem att vidareutvecklas.

 

Den här boken har jag fått av en av våra lokala partners och jag har inte hunnit läsa den.
Funderar på att spara den till ett tillfälle när jag behöver bli lite "empowered"!

 

Visst ser han, John himself, antar jag, lite väl självgod ut?

 


Kommentarer
Postat av: Desirée

Munken som sålde sin Ferrari gillar jag!!

2011-06-16 @ 10:00:21
URL: http://desireefredlund.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jag har väldigt svårt för självhjälpsböcker (särskilt sådana med självgoda gubbar i kostym på omslaget), men man vet ju aldrig: John Tschohl kanske kommer att förändra ditt liv! ;)

2011-06-17 @ 06:52:03
URL: http://ochsolenharsingang.wordpress.com
Postat av: Fuerzeug

Jag avskyr självhjälpsböcker, men det är en lyx man kan unna sig i ett land med i princip fri tillgång till bibliotek och utbildning.

2011-06-17 @ 12:32:02
URL: http://feuerzeug.wordpress.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Desirée: har inte last den, men har hort att manga gillar den!



Sanna: jag med, oerhort... Menmen, man kan ju aldrig veta, jag och John kanske blir basta bundisarna, aven om jag for tillfallet kanner ett starkt tvivel... :-)



Fuerzeung: precis, tyvarr ar biblioteken arr skrala har... Och i ett fattigt land, alla vill tjana de dar pengarna....

2011-06-20 @ 11:08:49
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0