Alla har sommarläsplaner

Bland det mest underbara som finns är att planera sin sommarläsning. Beställa hem böcker från internet eller botanisera i någon trevlig boklåda. Fundera över vad som passar på stranden/i sommarstugan/på utlandssemestern. Kånka på glänsande pocketar som är så vackra och trots att man inser att man kanske bara kommer att hinna läsa 75% av dem eftersom alla böcker som man har hemma riskerar att ta över lite mer än vad man planerat, trots det älskar man dem där och då. Jag har sett det på massor av bloggar, jag vet att nästan alla har haft den här underbara stunden i år. Och blir lite avundsjuk.

 

Jag skall inte klaga, absolut inte, jag har det jättebra här och dessutom så kommer min fantastiska vän på besök i nästa vecka (jag har äntligen beställt böckerna, det kommer i ett senare inlägg!). Men jag saknar det, men jag skall inte klaga. Fantastiska Lingonhjärta har hittat en lösning på delar av problemet!

 

Vad skall du läsa i sommar?


Kommentarer
Postat av: Kathleena

Å, jeg skal til indonesia på mandag og der skal jeg være i tre uker, og nå bekymrer jeg meg for hvilke bøker jeg skal ta med for jeg vil ikke ta med altfor mye, for jeg trenger plass til å ta med andre ting tilbake, og jeg kan kanskje ta med bøker og la dem bli igjen i Indonesia, men da kan jeg ikke ta med biblioteksbøker, og ååå, det er nå jeg skulle hatt en kindle, da hadde jeg ikke behøvd å tenke på dette!

2011-06-25 @ 12:59:39
URL: http://kathleen-bean.blogspot.comt
Postat av: boksnoken

Jag planerar inte min sommarläsning, för jag vet inte i förväg vad jag känner för att läsa. Jag har många olästa böcker i min bokhylla, så när jag har läst ut den bok jag håller på med för tillfället så väljer jag i bokhyllan vilken jag känner för att läsa sen. Eller så beställer jag några nya böcker :-D.

2011-06-25 @ 15:29:33
URL: http://boksnoken.wordpress.com
Postat av: Linnea

Jag har inte planerat så mycket faktiskt, men eftersom jag har mycket mer lästid under semestern än annars så ska jag verkligen se till att läsa mycket. :) Jag ska framför allt försöka beta av så mycket som möjligt av de oläsa böckerna i min hylla.

2011-06-25 @ 17:04:33
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Fru E

Jag gör som Boksnoken, Emma! Läser vad som faller mig in (och har jag inte boken jag känner för, så köper jag)! Tycker att jag planerar min läsning tillräckligt ändå under året med biblioteksböcker, rec.ex och bokcirklar.

2011-06-25 @ 18:51:53
URL: http://frue.bloggsida.se
Postat av: Emmas Bokhylla

Kathleena: ah, Indonesien, vad haftigt! Ha det sa himla bra! Och i Thauiland fanns det iaf en massa bra Second Hand hsoppar for bocker, sa du kan ju alltid byta in dem mot nya!



Boksnoken:Sant, skont att kunna kora lite efter vad man kanner. Fast jag aknner en sak en dag, bestaller pa internet och kanner for nagot annat en annan dag... :-)



Linnea: Ja, det brukar vara min overliggande plan ocksa!



Fru E: Harligt att gora sa, bara vara! OCh beta av i hyllorna!

2011-06-28 @ 07:37:35
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0