Återkommande löfte

Med jämna mellanrum så längtar jag efter mina ungdomsfavoritböcker, och ofta framför allt den lååånga bokserierna (som jag ibland aldrig avslutade, på grund av dumma anledningar), och vill väldigt gärna läsa om, och om det saknas någon bok, snoka reda på den och sedan sträckläsa serien. Många av dem är fantasy, en del inte.


Och även om en del av författarna kanske inte är så bra som jag minns dem, så är jag övertygad om att jag kommer att njuta i alla fall, nostalgiknarkare som jag är.


Men, de flesta av de här böckerna ligger nedpackade i lådor, eller i alla fall i bokhyllor som står i trånga utrymmen, gärna bakom bokhyllor, så för att jag skall kunna genomföra det här, så krävs det nog att jag faktiskt flyttar hem och tömmer ur alla överhopade utrymmen hemma hos mina föräldrar och får rätsida på oordningen. För att släpa ned serier på 5-10 inbundna böcker till Afrika, näe....


Så, Merri Vik, Johan Marsden, Roger Zelazny, David Eddings, Lisbeth Phanke, JK Rowling, Tad Williams, C.S. Lewis och de som jag inte ens mnns namnet på längre - oroa er inte, jag har inte glömt er! Jag bara väntar på rätt tillfälle! Och då skall jag dedikera hela helger, semestrar och lediga stunder åt er, för det förtjänar ni verkligen!

Kommentarer
Postat av: Duktiga Tjejen

Åh, älskade John Marsdens "imorgon när kriget kom" men läste aldrig uppföljarna...



Läste om Bröderna Lejonhjärta nyligen ju och blev supersugen på att läsa gamla ungdomsfavoriter igen, fast kanske inte femböckerna eller Kitty-böckerna;) Vill läsa om: det lilla huset på prärien, narnia och Anne på grönkulla.

2011-07-29 @ 23:20:37
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: MarySaintMary

Det är lite läskigt att läsa om såna böcker. Jag läste om Narnia-serien för ett tag sen och störde mig jättemycket på de små politiska pikarna som Lewis slänger in här och där, t ex den odräglige Eustace i Kung Caspian och Skeppet Gryningen som är typ vegetarian, feminist och republikan (som i emot monarki, inte som i USA-republikan) och allt framställs som totalidioti. Man får liksom försöka tänka bort vissa saker. Hur Laura och hennes familj levde i Lilla huset på prärien är jag dock lika fascinerad av fortfarande!

2011-07-30 @ 16:30:05
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: Josefin

Under tiden kan du titta på filmen "I morgon när kriget kom". Den var rätt hyfsad (efter att ha läst böckerna minst fem gånger) men Ellie var för snygg och Lee såg inte ut som jag tänkte mig. Kanske lättare att packa ned i en väska? :)



2011-07-30 @ 19:01:01
URL: http://nobelprisprojektet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0