Äntligen lossnat

Efter att knappt ha lyft en bok sedan slutet av juni (det är ju redan 6e i dag!) och haft en stigande känsla av läskramp, så har det äntligen lossnat och jag har börjat på en bok, "The Hat Shop on the Corner" av Marita Conlon-McKenna.


Jag är på sidan 30 och det obligatoriska dilemmat har redan presenterats (sälja butiken och tjäna pengar eller driva vidare och bygga på sin mors livsverk?), den obligatoriska ouppnålige snyggningen är på plats (tjusig advokat), det obligatoriska dåliga självförtroendet har skymtat fram (kan hon göra lika tjusiga hattar som hennes mor? Är hon värdig att driva drömmen vidare?) och den obligatoriska bögkompisen har kommit förbi på lunch (missförstå mig inte, jag har gärna fler homosexuella karaktärer , men måste det alltid vara samma roll - tjusig, trevlig, framåt kille? Finns det inga bittra bögar, eller varför inte en tjusig, trevlig, framåt homosexuell TJEJ? Och varför kan inte huvudpersonen vara gay i en chick-litt? Någon som har tips på sådan chick-litt? Aja, på ett sätt omfamnar jag i alla fall de här karaktärerna - för inte alltför länge sedan pratade man knappt om homosexualitet, det är bra att de finns, homofobikerna finns fortfarande där ute...).


Summa: det har varit mycket obligatoriska saker hittills och ganska förutsägbart, men jag är ju som sagt bara på sidan 30, mycket kan hända på det återstående 367 sidorna. Och de har ju i alla fall alla kompnenter för att bli underhållande i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Huvudpersonen i ett av mina nya manus är bisexuell, duger det?... =D

2011-07-06 @ 09:08:27
Postat av: mind the book, camilla

haha, jag känner mig riktigt peppad av din humoristiska beskrivning, trots klyschfaktorn, och det är något inneboende gulligt med en liten hat shop on the corner

2011-07-06 @ 10:56:40
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: Erika

En kompis till mig läste boken och gillade den, själv har jag inte läst den.

2011-07-06 @ 11:05:16
URL: http://erikasbokprat.blogspot.com/
Postat av: Jelly

Kul att du kommit igång. Ibland är det bara så att man inte hinner eller har lust attläsa. Ibland börjar jag en bok, avslutar i mitten och kommer tillbaka efter nån månad för jag har haft lust att läsa andra genre :)

2011-07-06 @ 19:01:15
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: a-lo (the book pond)

Ja, the wicked witch kommer ju förstås att dyka upp också, dvs någon ursnygg blondin som vill lägga vantarna på advokaten och som den arma hattmakerskan avskyr men tänker att hon inte har en chans mot. I själva verket har ju advokaten i hemlighet bara ögon för lilla hattjejen, fast det kommer inte framgå förrän i sista kapitlet då också KYSSEN äger rum ;)

2011-07-06 @ 23:26:07
URL: http://www.thebookpond.se
Postat av: Anna

Jag tyckte boken var förutsägbar men väldigt trevlig och underhållande för stunden.

2011-07-07 @ 18:35:22
URL: http://www.annasbokhylla.se
Postat av: Emmas Bokhylla

Sarah: ja, det blir alldeles utmärkt!



Camilla: ja,visst är det? Och det räckte långt för stunden!



Erika: den var rätt söt faktiskt. tillräckligt i alla fall!



Jelly: det hjälper något oerhört! Och jag är så glad att det hjälpte igång mig!



a-lo: vad läskigt, HUR VISSTE DU DET? Det hade jag aldrig kunnat ana! .-)



Anna: Jag delar den uppfattningen, absolut!

2011-07-09 @ 16:48:15
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0