Team Englund eller Team Ranelid?

Alla verkar ha en asikt i den har fragan, precis alla. Aven om det de vrakar ur sig i tjattret mest ar rent skitsnack.

 

Jag har inte last en enda bok av nagon av dem, tror att jag kan ha en Ranelid liggandes nagonstans hemma dock, och jag kanner ingen av dem personligen, sa jag kan inte basera nagon asikt alls pa just det.

 

Vad jag daremot kan basera min asikt pa ar hur de bada har hanterat den har situationen och personligen har jag svart for folk som hotar med stryk bara for att man far svar pa tal....

 

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Vixxtoria

Jag ska läsa Englund på bussen på väg hem idag.



Postat av: Hanneles bok-paradis

Peter Englund kallar sin blogg för Akademibloggen och skriver som Akademiens högste ansvarige, ständige sekreterare - och ordbajsar om en väl omtyckt författare, som ändå har fått Svenska Akademiens pris, Augustipriset och annat... Englund är ute och cyklar, han vet ju inte om han är privatperson, författare eller ständige sekreteraren.

2011-01-13 @ 17:09:29
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Hannele

P.S.

nästan personligen (genom släkting) vet jag att Ranelid är väldigt omtänksam

2011-01-13 @ 17:10:39
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Maud Riemer Bommelin

Jag har läst flera böcker av Ranelid, och jag tycker att han skriver jättebra. Ibland lite för mycket ord, men mycket känsligt och poetiskt för att vara man. Englund däremot är torr och tråkig, och jag har aldrig orkat ens ett kapitel. Läste en artikel (av en man faktiskt) i Expressen i dag, och han ansåg att män hoppar på honom för att han är allt som en machoman inte ska vara, enligt normen. Pratar om känslor, bryr sig om sitt utseende, är med i Let's dance, allt detta utan att skämmas. Jag tror att det är ren och skär avundsjuka!

2011-01-14 @ 00:13:59
URL: http://www.boktipset.se
Postat av: Emmas Bokhylla

Vixxtoria: Skall bli intressant att hora vad du tycker!



Hannele: Jo, det har du ratt i, det ar inte en privat blogg och han har en sadan stallning att han inte borde uttrycka sig pa det sattet, det haller jag med om!



Maud:Sa kan det ju mycket val vara, eller att de har tratt om olika saker i flera ar och nu far vi bara se explosionerna!

2011-01-14 @ 08:52:59
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0