Prix Femina Läsutmaning 2011: Januari!

Så, nu har äntligen har min utlovade Prix Femina Läsutmaning 2011 dragit igång för min del!

 

I januari läser jag "Livslinjer" ("Lignes de faille") av Nancy Huston som vann priset 2006 med samma bok, bloggning om boken kommer i februari!

 

Hela listan av vinnare kan du hitta HÄR!

 

Vill du också vara med i Prix Femina Läsutmaning 2011? Läs valfri vinnare och posta en länk här på bloggen (i kommentatorsfältet), så sammanställer jag alla lästa och ombloggade böcker en gång i kvartalet!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag ska läsa något av Erri de Luca- hade jag tänkt. Jag har lagt en av hans böcker i min önskelista så nu ska jag bara se till att trycka på diverse sänd-knappar också. Mycket trevlig utmaning!

2011-01-14 @ 15:16:19
URL: http://ingridsboktankar.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Nu har jag läst min första "utmaningsbok" God's Mountain av Erri de Luca. Otroligt fin läsupplevelse- jag kommer att läsa fler böcker av honom. (Jag har skrivit lite om läsningen på min blogg).

2011-02-04 @ 08:33:21
URL: http://ingridsboktankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0