Me, myself and Angela Merkel

Jag tog bilder i förra veckan, bilder på mig själv hos en fotograf. Bilder som skall eventuellt användas i bloggen, jag tänkte piffa till den lite. Det är oerhört billigt att gå till fotografen här, så jag tänkte att jag skulle ge det ett försök.

 

Inget, absolut, INGET, blev som jag hade tänkte mig. Jag, som inte är speciellt van vid att fotografera eller bli fotograferad, fick allting fel. Sminket, håret, kläderna. Krampaktigt leende för en ointresserad fotograf.

 

Ärligt talat. Jag ser ut som en smurfversion av mig själv.

 

När jag visade kollegorna på jobbet bilderna så var de brutalt ärliga. Att det inte var smickrande bilder, helt enkelt. Som en uttryckte det;

 

- Du ser ut som hon...hon...
(Åh, tänkte jag, en kändis, vad snällt!!)
- Hon Angela Merkel, vad fasiken har du gjort med håret?!? Sådär brukar du ju inte se ut?

 

Och det är väl inget fel att se ut som Angela Merkel, bara det att hon är säkert 35 år äldre än mig...

 

Skulle jag nu behöva använda bilderna och inte har haft tid att ta nya, så okej, hellre en Emma som ser ut som en smurf än ingen bild alls, men så fort jag har tid skall jag kila iväg till fotografen igen. Och den här gången skall jag ta med mig någon som vet vart skåpet skall stå!

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej gumman. Blir så klart jätte nyfiken, hur katten fick dom dig att se ut som Angela Merkel? Hur stor är chansen att man ska få se bilderna...

Ta med dig någon som kan flytta skåp och med rejält skin på näsan (sånt som inte flagnar av efter en timme i solen) och gör ett nytt försök.

Kram Sara

2011-01-26 @ 11:52:01
URL: http://www.saraspekulerar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0