Vardagslyx med Moët & Chandon...?

Alltså, om någon frågar mig vad vardagslyx är, så brukar jag alltid svara att det är de små sakerna - en chokladbakelse, ett bubbelbad, ett glas vin och en lovande (bra!) bok. Och jag blir alltid lika glad, vare sig det är ett bokpaket, en bra loppis eller en riktigt god middag efter en tuff dag på jobbet. Det höjer humöret något oerhört!

 

Så, när jag i dag fick ett inbjudningskort till ett mingel på torsdag så blev jag glad, det är inte ofta jag får en chans att dricka champagne tills vardags, i princip aldrig, faktiskt. Jag vet att många andra tycker att det är en struntsak, och är man van vid det så visst, men i dag var det precis det jag behövde, vetskapen om att i morgon, efter en heldag utomhus av kampanjarbete, i stekande sol, så kommer jag att kunna svalka av mig ordentligt, det känns underbart.

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Marcus

sv: Kanske publicerar ett s¨ådant när jag firar "10-gånger" :-)

2011-02-23 @ 09:35:20
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: Bokomaten

Men oj, vad kul!! Riktig champange en torsdag så där bara. Undrar hur många som tycker det är vardagsmat egentligen.. Hoppas du får trevligt!

2011-02-23 @ 10:26:47
URL: http://bokomaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0