Glad Andra Advent!

I dag är det min enda sovmorgon och jag vaknade 07.30 och kunde inte somna om. Låg och vred mig i en halvtimme innan jag gav upp och gick upp. Ute är det strålande solsken, hettan börjar bli olidlig och själv har jag ansträngt mig att få till julmyset till den milda grad att jag har stängt in mig i vardagsrummet, dragit på ACn och kokat varm choklad. Funkar hyffsat i alla fall. Samtidigt växelläser jag Daniel Åbergs " Vi har redan sagt hej då" och en poesisamling av Charles Mloka "The Wonderful Surgeon and Other Poems", skriver lite på några kommande inlägg och artiklar samt kilar ut till Katti på bakgården vart femte minut och påminner henne om att om hon ens sneglar på grannens dunbollar till kycklingar så skall hon få se på andra bullar. Funderar på att gå och lägga mig igen snart, bara för att jag kan, det är alldeles underbart!

Hur firar ni Andra Advent?





Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag stirrar på regnet och bakar lussebullar. Inte någon julkänsla ute här inte. Men varm choklad låter som dagens fröjd!

2011-12-04 @ 12:38:02
URL: http://nobelprisprojektet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0