Clubbing in TZ

En god vän och exkollega har fått fint jobb i Kenya och lämnar landet. Det måste självklart firas och sörjas, vilket vi gjorde ordentligt i helgen!

Taket på Joy's Pub där vi inledde kvällen. Joy's ligger i Tabata, vilket är andra änden av staden, men det var kul som omväxling.

Toaletten på Joy's. Det var helt mörkt, enbart upplyst av fotoblixt och tänt ljus.

Utsikten från toaletten. Som tur var fanns det inga byggnadsarbetare som skulle fixa taket på plats, det fanns det sist jag var på Octar's som har liknande faciliteter. Då fick man be byggmästaren att flytta på sina killar när man skall in och i längden blir det rätt tröttsamt.

 

Den rostade geten som det bjöds på. Jag är inte överdrivet förtjust i get, men det var helt okej den här kvällen och smakade till och med bra.

Sedan drog vi vidare tille n klubb i Illala. Något på G hette den och var i princip övergiven - det är ju Ramadan.

Helt tomt disco! Dock coolt att ha en nästan helt ensam klubb för sig själva. De satt några besökare i baren utanför, men inte en enda kom in till dansgolvet, vilket man i och för sig kan förstå.

 

Delar av inredningen. Intressant. Undrans hur det ser ut när det är fullt här...?

 

Det var en jäkligt kul kväll men jag var onekligen seg dagen efter (vilkt alla i gänget var), vi klubbar nämligen rätt sällan nu för tiden, men ibland kan det vara kul som omväxling till att sitta och tjattra på en pub.

 

 

Och så ett bloggtips för de av er som är intresserade av underhållniong här i TZ - fashion, entertainment and music in TZ - read Missie Popular!


Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Vad roligt! Och det där med get! det har jag aldrig ätit faktiskt. Verkar intressant. Så är jag ju en köttätare utan dess like :)

2011-08-08 @ 20:00:32
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Duktiga Tjejen

Gud vad kul att se dessa bilder! Diggar verkligen toan, hihi. Fleeeer bilder åt oss läsare please :)

2011-08-08 @ 20:38:44
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: Emmas Bokhylla

Trillingnoten: Det smakar...sadar, faktiskt, maste jag saga. Men jag ville inte sara varden. Och sa var det ju ratt okej den har gangen.



Duktiga Tjejen: Det komemr mera! ;-)

Och ja,toan.... men jag ar van nu! :-)

2011-08-10 @ 09:19:33
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0