Sverige i korta bilder

En kort sammanfattning av min semester.

Utsikten från min fästmans hem.

 

Hur mycket kan man sakna en bit mark?

Mina kusiners kohage.

 

Här har jag badat varje sommar i hela mitt liv.
Ja, förutom åren då jag bott i Afrika då jag inte alltid varit hemma på sommaren.

 

Grekisk öl på lokala resturangen.
Den var sådär, faktiskt. Tyvärr.

 

Vi tog några turer i hamnen.

 

Vi besökte Guntorps Herrgård i Borgholm med funderingar om att ha bröllopsfesten där.
Man skulle kunna sätta brudslöjor på änderna, vore inte det häftigt?

 

Min svärmor fyllde femtio och det firade vi rejält!

 

Kusinernas gosiga katt.

Upptäckte att jag faktiskt inte tog någon bild på mina föräldrars sötnos,
men vi har ju hängt ihop i över tio år, så det finns lite bilder i gömmorna, om man säger så...

 

Vinbären var mogna också, och varje år lovaar jag mig själv att jag skall plocka dem, så också i år.

Tyvärr blev det också, som nästan alla andra år, inte tid med det.

 

Sista frukosten i sverige, på ett café på Hornsgatan.
Brie- och salamimacka och blåbärsmuffins, yummy!

 

Men nu är vi tillbaka i Tanzania, tillbaka i lägenheten, tillbaka på kontoret.
Och i eftermiddag skall vi hämta Katti.
Business as usual.

Kommentarer
Postat av: Anna

Så härligt ni ser ut att haft det. Borta bra men hemma bäst!

2011-08-27 @ 13:58:33
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.com/
Postat av: Trillingnöten

Awww...så härligt! Jag glömmer lite hur vackert Sverige är (trots att jag bor här), men när jag ser Sverige ur andras ögon är det fantastiskt fint!

2011-08-27 @ 15:14:02
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Duktiga Tjejen

Roligt att se!



När ska ni gifta er? Tycker att ni ska låta änderna vara som de är, de gillar nog inte att få klädsel ;€

2011-08-27 @ 18:56:13
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: Vicky

Vilka vackra sommarbilder! Jag njuter av svensk sommar en vecka till sedan skall även jag packa och återgå till vardag.

2011-08-27 @ 20:22:45
URL: http://bockeretc.blogspot.com/
Postat av: Emmas Bokhylla

Anna: det har varit alldeles underbart att vara hemma en sväng, önskar varje gång att jag kunde stanna en stund till.



Trillingnöten: ja, visst är det? det är samma med mig, varje gång jag kommer hem så upptäcker jag det igen, men när jag bor hemma så försvinner det lätt!



Duktiga Tjejen;Aug/Sept nästa år, datum är inte satt ännu. Jag glömde skriva att änderna är av plast, annars hade det varit hima svårt att få på dem brudslöja! :-)



Vicky: Visst är det fantastiskt?! Njuut!

2011-08-28 @ 10:14:52
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0