3 x Agatha Christie

Nu har jag precis last ut 3 Agatha Chrisite-bocker pa raken och aven om jag var inne i ett underbart Christie-flow och hade flera olasa pa lager sa bestamde jag mig for att bryta av med nagot annat. Av den enkla anledningen att jag inte vill forlasa mig och trotta och sedan inte lyfta en Christe-bok pa resten av aret, for det vore trist.

 

De jag har last ar "Postern of Faith" (70-tal), "Third Girl" (60-tal) och "Towards Zero" (40-tal). Jag TROR att jag inte har last nagon av dem tidigare, men jag ar inte saker pa "Towards Zero", hade en kansla av igenkannande, jag kan ha last den pa svenska for lange sedan.

 

Lite kort om bockerna;

 

"Postern of Faith"
Borjar kanon, fortsatter bra och sjabblas bort i slutet. For mycket hemlighetsmakeri, for snabbt avslut. Blev du sjuk, Agatha? Big  no-no!

 

"Third Girl"

Borjar segt, forsatter battre och slutar bra. Aven har ar slutet lite haffsigt, men anda klart godkant.

 

"Towards Zero"

Borjar bra, blir bara battre och far ett ordentligt slut dar alla korten laggs pa borde och alla de smutsiga detaljerna reds ut. Yummy, me reaaally like! Men, vad katten hande med Kay? Aja, hon fick det nog ratt bra i alla fall, skulle jag tippa. Jag alskar Christies bocker fran 30-40-talet och det ar da jag tycker att hon hade sin storhetstid, sa att den har foll mig pa lappen kanske inte ar sa konsigt? Klassik pusseldeckare i tjusig, overklassig badortsmiljo? Kan det bli battre?

 

Nar jag flyttar hem, en av de sakerna som jag verkligen ser fram emot, det ar att ha en helt egen bokhylla for alla mina Christie bocker! Jag vill ha en med sa manga olika utgavor som mojligt i, for att spegla alla de perioder och olika utgavor som Christie finns i. Fran sent 20-tal till sent 70-tal, det ar baske mig inte manga forfattare som kan tavla med det!

 

 


Kommentarer
Postat av: Vicky

Härligt! Jag sveper just lite Maria Lang - lite i samma anda.

2011-08-12 @ 13:07:56
URL: http://bockeretc.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin bloggar Bokbloggar.nu
RSS 2.0